Als je een bedrijf hebt, wil je je bedrijfslogo natuurlijk zo vaak mogelijk laten zien. Dit vergroot de herkenbaarheid van je bedrijf en kan nieuwe klanten aan je binden. Er zijn dan ook allerlei manieren om dit te doen. Ben je op zoek naar inspiratie? We delen tips in dit artikel.
Logo (laten) maken
We beginnen bij het begin: zorg dat je een sterk logo hebt! Dit kun je zelf maken of door een professional laten maken, zoals een grafisch ontwerper. Een goed logo voldoet aan verschillende voorwaarden. Waar je op kunt letten? De belangrijkste tip: een sterk logo is gemakkelijk te onthouden. Het moet een blijvende indruk achterlaten en de merknaam versterken. Zorg dat het logo herkenbaar is: als iemand het logo nogmaals ziet, wil je dat er direct een belletje gaat rinkelen. Of dit nu bij online marketing is of op je bedrijfsauto via XL Lease – de verschillende locaties om het logo te tonen behandelen we hieronder.
Vermijd te veel complexiteit en houd het ontwerp helder. Tegelijkertijd wil je dat het logo uniek is en anders dan het logo van de concurrent. Laat het logo aansluiten op de doelgroep en de branche van je bedrijf. Daarnaast is het wel zo praktisch als het logo tijdloos is en dus jarenlang mee kan gaan. Vermijd trends die snel kunnen veranderen, al lijkt het nog zo hip. Ook de kleurkeuze is belangrijk. Het logo moet zowel in kleur als in zwart-wit goed werken. Kies kleuren die passen bij de merkidentiteit.
Bedrijfsauto
Goed, het is duidelijk waar je logo aan moet voldoen. Waar kun je het logo tonen? Een ideale manier is op de weg, door je logo te drukken op je bedrijfsauto. Dit valt namelijk iedere dag weer lekker op! Het trekt zowel de aandacht tijdens het rijden als bij stilstand. Met bestickering kun je het logo eenvoudig kwijt op de auto. Let goed op de grootte van het logo. Het moet goed te zien zijn. En als er letters opstaan, moet dit leesbaar zijn. Kies direct een mooie bedrijfswagen uit, die past bij de uitstraling van je bedrijf. Met zakelijke occasion lease zijn er veel voertuigen om uit te kiezen, of het nu om een auto of een busje gaat. Zo rijd je straks met trots rond, naar je kantoor, evenementen en andere zakelijke afspraken.
Online
Online zijn er veel kanalen en platforms waarop je je bedrijfslogo kunt laten zien. Je website, webshop, social media: we noemen de grootste voorbeelden. Denk ook aan de details, zoals het plaatsen van je bedrijfslogo in je e-mailhandtekening. Integreer je logo in digitale marketingcampagnes, advertenties en nieuwsbrieven. Consistente branding versterkt de herkenning.
Papierwerk
Werk je met papier in je bedrijf? Ook hier kun je je bedrijfslogo een rol laten spelen. Voeg je logo toe aan visitekaartjes, briefpapier en andere bedrijfsdocumenten. Dit vergroot de professionaliteit en zorgt ervoor dat je merk opvalt. Je hebt namelijk niet zomaar papier in gebruik, maar gepersonaliseerd papier. Dit trekt al gauw de aandacht, op positieve wijze.
Kleding
Ook op bedrijfskleding kun je goed je logo weergeven. Draag deze kleding zelf, maar vraag ook je personeel om de kleding te dragen – mocht je met een team werken. In bepaalde branches is dit al heel gebruikelijk, denk aan de horeca. Maar eigenlijk past het bij veel branches prima.
Promotionele producten
Het is altijd een goed idee om een relatiegeschenk uit te delen, bijvoorbeeld bij een ontmoeting met een nieuwe zakelijke partner of om iemand te bedanken. Geef promotionele producten weg met je logo erop: dit is nu juist een uitstekende manier om je logo te laten zien. Je kunt verschillende geschenken paraat hebben, zoals pennen, mokken, usb-sticks of notitieblokken. Zorg dat het items zijn die men veelvuldig gebruikt, om de herkenbaarheid van je logo weer verder te verspreiden.
Door je bedrijfslogo op zoveel mogelijk manieren te integreren in je branding-uitingen, vergroot je de kans op herkenning en bekendheid bij je doelgroep. Ga hier dus zeker mee aan de slag!